Countdown: 1 week

Shit, nu börjar det faktiskt bli pirrigt här, bara en vecka kvar..! Kämpar med de allra sista sidorna på mitt seminararbete som jag hoppas på att få färdigt på söndag, men har också hunnit börja med packandet idag. Som om det inte vore nog med att planera packningen till Teneriffa, jag måste ju också packa undan det mesta av mina övriga personliga tillhörigheter, eftersom jag kommer ha underhyresgäster dels under resten av vårterminen och dels under sommarmånaderna. Båda underhyresgästers avtal är åtminstone färdiga och undertecknade nu, så det är iallafall ur världen.
 
Avnjöt i övrigt en fastlagsbulle/semla med te för en stund sen, måste ju passa på eftersom jag knappast lär hitta några såna i Teneriffa.. Finns ju också annars en del saker man kommer sakna i matväg - men om jag åtminstone bunkrar upp med salmiak så borde jag klara mig.. ;)
 
Här nedan en bild på hotellet jag kommer arbeta och bo på samt ett av dess hotellrum - hoppas jag får bo i något liknande som på bilden, gillar färgerna!
 
**************************************************************************
 
Just one week left and I'm actually starting to get excited..! I just have a couple of pages left of my seminar paper that will hopefully be finished on Sunday - but I actually also managed to find some time to start packing today. Not only do I have to pack for Tenerife, but I also have to pack away most of my other personal items as well, since I'll have subtenants staying at my place during my absence. And I can assure you, I have a lot of stuff!
 
Btw, I just enjoyed a "fastlagsbulle"(pastry) - one of the foods I will miss during my stay. But hey, if I stock up with lots of salmiakki I'll be just fine ;)
 
Below you can see a picture of the hotel where I'll work and live, and also a pic of one of the hotel rooms - hope I'll get to live in a similar room, I like those colors! 
 
 

Kommentera här: