Día de San Valentín

Så var arbetsdag nr.2 avklarad. Känns helt bra med lite mjukare start på två introduktionsdagar för att sedan ha en ledig helg, särskilt eftersom min pappa och hans flickvän kommer på besök imorgon :) I och för sig har det ju varit mycket info på en gång och vi har inte ens gått genom riktigt alla mina arbetsuppgifter ännu. Men pappers-/data-arbetet börjar väl bli något sånär förståeligt - om ett par veckor borde väl iaf den biten flyta på rätt bra hoppas jag. Har dock även fått testa på lite personlig kundbetjäning, t.ex. visa gäster vart de ska gå för att boka tid för behandlingar eller hjälpa dem med andra småsaker - tror det är sådant som kommer kännas mest givande, att faktiskt kommunicera med hotellgästerna. Jag menar, att kontrollera och föra in bokningar i excel etc. är ju inte superspännande direkt ;)
 
Jag hör annars mest tyska och spanska här på hotellet, vilket är de två språk som de flesta i personalen tycks tala. Lite engelska får man ju köra på ibland också och idag träffade jag även en trevlig svensk kollega - kan va skönt att få prata lite svenska också mellan varven :)
 
Efter jobbet satt jag drygt en timme vid poolen för att njuta av solen och renskriva anteckningarna jag gjort under mina första arbetsdagar - två flugor i en smäll ;) Sen har jag äntligen hunnit/orkat börja packa upp ordentligt, resväskan och mina saker har hittills mest legat i en hög mitt på golvet..! Har även hunnit prata en stund med både mamma och pappa för första gången sen jag lämnade Finland. 
 
Det var väl min alla hjärtans dag i ett nötskal :)
 
(Nedan ett par bilder på "utsikten" från mitt rum - inte den havsvy jag hade hoppats på, men lite mysigt ändå att ha en egen liten uteplats - ok, jag delar gräsplätten med en tysk tjej, men det kan jag leva med ;))
 
****************************************************************************************************
 
So the 2nd day of work is over - now I'll have the weekend off, which is quite convenient since my dad and his girlfriend arrives in Los Cristianos tomorrow afternoon. All the information at work has been quite stressful, but I think I'm starting to grasp the concept, although there are still some tasks left that I haven't been introduced to yet. I've also got to try some more personal customer service, such as helping out the hotel guests with small tasks - I actually think the communication with the hotel guests might be the most rewarding part of my working tasks, I mean, taking care of bookings etc. over excel is not excactly exciting ;)
 
I hear mostly German and Spanish in the hotel area, which seem to be the most common languages among the staff. Of course, sometimes you also get to use English and today I even met another Swedish-speaking collegue - I guess it might be nice to get to chat with someone in Swedish too every now and then :)
 
After work I sat down by the pool for a while to enjoy the sun and clean up all the notes I've been taking during the last couple of days. I've also finally started to unpack and a while ago I got to speak with both my mum and my dad on the phone (for the first time since I left Finland).
 
Well, that was pretty much my Valentine's Day :)
 
(Below a couple of pics of my "backyard", which I'm sharing with a German girl)
 
 
 
 

Kommentera här: