First day + first day at work

Hann tyvärr inte blogga igårkväll, då internet här tydligen är så slött att det tar en evighet att ladda upp bilder, eller åtminstone på kvällarna antar jag eftersom det väl är då de flesta sitter och surfar.. Jag har alltså inget wi-fi i mitt rum, så mina möjligheter att surfa och blogga är aningens begränsade då jag måste gå till ett särskilt datarum för att få tillgång till internet på min dator.
 
Hur som helst, första dagen i Los Cristianos gick i stort sätt ut på att försöka lära sig att hitta i denna labyrint till hotell (dock en väldigt vacker sådan..!), träffa en del kollegor (från receptionen, fysio-avdelningen och övrig personal) under måltiderna, handla en del förnödenheter och skaffa spansk sim-kort samt en kort sväng ner till havet för att njuta av den varma solen och den fina utsikten en stund. Och förstås vila däremellan för att förhoppningsvis bli frisk snabbt!
 
Själva resan gick i övrigt helt bra och i stort sätt problemfritt, träffade t.o.m en trevlig kvinna från ungefär samma hemtrakter som jag, så vi delade taxi från flygplatsen till Los Cristianos :) Kom väl fram kring kl.1 på natten och sov tyvärr väldigt dåligt pga förkylningen och dessutom var jag tvungen att stiga upp tidigt följande morgon.
 
Det var ju annars tänkt att jag skulle börja jobba först på lördag, men så tyckte min chef att jag istället skulle börja redan idag och istället vara ledig under helgen. Första dagen på jobbet var lite stressig pga all information jag bombaderats med, men förhoppningsvis känns det lite klarare imorgon!
 
Nedan lite bilder jag tog nere vid havet igår :)
 
 ***************************************************************************************
 
Unfortunately I didn't have time to complete any blog post yesterday, since the internet connection seems to be lousy here (at least during the evening). I also have no wi-fi in my room, so my internet access is a bit limited.
 
Anyway, during the first day in Los Cristianos I tried to figure out how to orient myself in the hotel area (which is really beautiful btw!), it's a bit of a labyrint. Or I guess I still am. I've also met some really nice collegues and bought some necessities and a spanish sim-card, plus a short visit to the sea just to enjoy the sun and the ocean view for a little while. I've also tried to rest a lot in between.
 
The actual trip went quite well, I even met a nice swedish speaking lady with whom I shared a taxi from the airport to Los Cristianos :) I finally arrived in the middle of the night, but unfortunately I slept really bad because of the flu and I also had to get up really early the next day..
 
The original plan was to start working on Saturday, but my boss decided that it would be better if I started today and instead have the weekend off. So today was my first day at work = more information than my brain could handle.. ;) Hopefully I'll feel better about it tomorrow!
 
Below some pics from the seaside :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: