Busy girl

Shit, har inte hunnit blogga på en evighet, dessutom har jag haft en del problem med både datorn och internetuppkopplingen - har med andra ord en hel del att berätta. Men tror jag får dela upp det i några inlägg under de kommande dagarna.. Andra halvan av vecka 8 bestod i stort sett av jobb samt middagar och olika shower på pappas hotell; papegoj- och ormshowen var speciellt underhållande :) En kväll solade jag även en stund på takvåningen samt badade jacuzzi på pappas hotell, lite smålyxigt :) Lördagen blev shoppingdag i Las Americas där vi även åt lunch (restaurangen hade snyggaste servitören jag sett hittills - kan bara konstatera att mat smakar godare om man får lite ögongodis på köpet ;)) På söndag blev det marknadsbesök igen samt ett par timmar på stranden - jag tog äntligen mitt första dopp i havet! Nu senaste lördag åkte förresten pappa & co hem igen, så nu är jag "on my own".. Men rätt skönt det också ;)
 
Förra veckans händelser kommer i följande inlägg.
  
*********************************
 
I can't believe I haven't had the opportunity to write any blog posts lately..! As you might guess I have quite a lot to write about, but I will have to divide it into several posts during the next few days. The second half of week 8 I mostly went to dad's hotel for dinner and watched some shows afterwards. I especially enjoyed the snake- and parrot shows.
 
I've also spent some time on the roof and in the jacuzzi of the hotel where dad & co where living (they left on last Saturday). On Saturday we went for a shopping spree in Las Americas and had lunch at a place where I met the most gorgeous waiter so far.. ;)
 
On Sunday we went to the mercado once more and later on we went to the beach - I finally had my first swim in the ocean, it was lovely, but a bit chilly at first..
 
And as usual, some pictures below :)
 
 
 
Utsikt från takterassen / view from the roof (copyright Maria N)
 
 Jacuzzi :)
 
Safari shopping center in Las Américas
 
Vamos a la playa.. ;)
 
copyright Maria N

Kommentera här: