19.2

Hola,
 
har väl inte alltför mycket spännande att berätta just nu, men tänkte passa på att blogga lite då internet tydligen funkar lite bättre än vanligt ikväll ;) Idag blev jag introducerad till lite nya uppgifter på jobbet, såsom att gå en runda vid frukosten och kolla att alla har det bra, presentera mig för nyanlända gäster etc. Idag fick jag mest följa med en annan anställd och se hur det går till, imorgon kanske jag blir tvungen att gå till restaurangen på helt egen hand - gissa om jag kommer känna mig bortkommen..! Lite nervöst är det ju också då jag inte alltid lyckas så bra med att minnas ansikten och än mindre att minnas vad folk heter och vilket språk dom talar, hur länge dom varit här etc. Men jag räknar ju med att det ska gå bättre efter ett tag. Varje onsdag har vi också en gäst-cocktail där jag ska närvara och kolla att allt är som det ska etc.
 
De senaste kvällarna har varit lugna; åt middag med pappa och E igårkväll, annars har jag hållit mig mest kring hotellet. Idag försökte jag sola nån timme efter jobbet, men typiskt nog blev det molnigt precis då jag hade lagt mig till rätta.. Testade iaf den varma poolen (32 grader)  för första gången - hur skönt som helst. Får bli kalla poolen nåndag då solen gassar istället ;)
 
Nedan lite bilder från i söndags
 
*****************************************************************************************
 
There's nothing much to tell right now, except from the new tasks I've been introduced to - such as greeting the guests (especially the new ones) and make sure everything is alright and whether they need something. Today I mainly watched how it's being done, but tomorrow I might have to try it out on my own..! I'm a bit nervous about it because I'm not that good at remembering faces, especially if I also should try to remember their names, which language they speak and so on.. Every Wednesday I'm also supposed to be present at a guest cocktail to socialize with the guests etc. But I'm sure it'll get easier as the time goes by :)
 
Besides from work I haven't been doing that much.. I had dinner with dad and E last night and today I went to the pool after work, but unfortunately it was a bit cloudy. At least I got to try out the heated pool (32 degrees), which was really nice and relaxing :) 
 
Below some pics from Sunday
 
Vinterbleka jag på stranden.. / Me at the beach - pale as hell..!
 
Detta kallar jag sandslott! / Now this is a sandcastle!
 
Random tree
 
 Baby medusa / baby jellyfish <3

Kommentera här: