New Life - New Week

Så har en ny vecka startat. Det gick bättre än jag hade förväntat mig på jobbet idag, men så var ju chefen snäll och lät mig fortsätta öva på det jag lärt mig förra veckan, istället för att fortsätta bombadera mig med ny information och mer uppgifter.. Men imorgon kommer väl nya saker jag måste lära mig..
 
Min pappa och hans flickvän anlände förresten till Los Cristianos i lördags, de ska stanna i två veckor och inkommande lördag kommer dessutom pappas flickväns dotter och hennes pojkvän hit. Så blir rätt full rulle den närmaste tiden vid sidan om jobbet. Idag tar jag dock en lugn kväll "hemma" på hotellet, har ju inte ens hunnit vara på datorn sen fredags..! Men man har ju lite andra prioriteter numera - fast vill ju försöka hinna blogga lite och surfa runt då och då iaf.
 
På lördag hade vi riktigt dåligt väder (för att vara södra Teneriffa åtminstone) - det stormade hela natten till lördagen och åskade lite grann också, plus att det regnade från och till under nästan hela dagen. Jag som hade tänkt passa på och ligga i solen då jag hade en ledig dag, men det var för kall vind även de stunder då solen tittade fram. Hur som helst, på kvällen åt jag middag med papsen och E - kan konstatera att deras hotell har bättre buffé än mitt, så kommer passa på att äta där rätt ofta under de kommande två veckorna ;)
Söndag var också rätt blåsig, men varmare än dagen före och solsken hela dagen. Då passade vi på att besöka den lokala söndagsmarknaden (mercado) och strosa längs kusten/stranden och ibland sätta oss ner nånstans och bara njuta av solen. 
 
Idag efter jobbet gick jag direkt till poolen för att utnyttja de sista soltimmarna före middagen, kanske jag t.o.m orkar mig ner till stranden imorgon ;)
 
Nedan några bilder från hotellet som jag tagit i all hast - ska försöka få till bättre bilder nån dag framöver. Ska även försöka hinna ladda upp bilder från helgen under veckans gång..
 
********************************************************************************************
 
So a new week has started. Today actually went better than expected at work, but tomorrow I will probably be introduced to some new tasks, so tomorrow might get a bit more stressful.
 
My dad and his girlfriend arrived in Los Cristianos on Saturday - they will stay for 2 weeks and on next Saturday my dad's girlfriend's daughter and her boyfriend will join us as well - so I will probably be quite busy for a while :) But of course I'll try to find some time to do some blogging etc every now and then as well!
 
The weather was actually quite bad (for Tenerife anyway) on Saturday - the entire night was stormy and the whole day was a bit rainy, we even had some thunder during the night and in the morning. So no lying on the beach as I had planned :/ Anyhow, in the evening I went to dad's hotel to eat dinner and I have to say that their buffet is better than ours, so I guess I'll be going there a few times during their stay ;)
Sunday was a bit windy as well, but much more pleasant than the day before. On Sunday we went to the local "mercado" and afterwards we were just strolling around along the seaside and the beach - sometimes we also sat down for a while to just enjoy the sun.
 
Today after work I went right to the pool-side to take advantage of the last couple of hours of sun before dinner, tomorrow I might even be heading down to the beach ;)
 
Below some pics from the hotel area - I will try to take some better ones during the week, and I will also try to upload some pics from last weekend some day soon..
 
 
 
 

Kommentera här: