1 month left..!

spain-holiday.com
 

Nu är det exakt 4 veckor innan avfärd och först nu börjar det faktiskt kännas verkligt, även om jag inte hunnit bli så värst nervös ännu.. ;) Men jag kommer ju ha fullt upp med att få färdigt ett seminararbete, ta vara på de sista veckorna i Åbo för det här läsåret och fixa några andra små detaljer som ska vara undanstökade innan dagen med stort D, så jag hinner ju inte sitta och tänka på det jämt.. 
 
För er som inte redan vet så kommer jag alltså att jobba 3 månader på Los Cristianos (Teneriffa), huvudsakligen på en hotellreception. Praktiken är för övrigt oavlönad, men jag får Erasmus-stöd samt gratis boende och mat på hotellet - dessutom ansöker jag förstås också om lite andra bidrag och så har jag lite besparingar, så jag borde ju klara mig fint ekonomiskt ändå :) Det är ju ändå i första hand arbetserfarenheten jag är ute efter - att klimatet dessutom råkar vara idealiskt och att jag får öva språk gör ju bara saken ännu bättre! Det är väl främst engelska, tyska och svenska/skandinaviska som gäller under arbetstid, men jag hoppas också på att få träna lite spanska - men då får jag nog räkna med att söka mig till norra delarna av öarna, där största delen av lokalbefolkningen sägs bo, eller åtminstone bort från det värsta turist-området..
 
Det var allt för denna gång :)
 
****************************************************************************
 
Today it's exactly 4 weeks left before I'll go to Tenerife - it's actually starting to feel real, even though I'm not that nervous yet ;) But I will be quite busy with studies etc.anyway and I want to enjoy the last month in Turku for this semester, so I won't have time to put too much thought on it anyway before it's getting close..
 
For those who don't already know - I'm going to work (mainly) in a hotel reception in Los Cristianos/Tenerife for 3 months. I don't get paid, but at least I receive Erasmus-money, I'll get free accommodation and food at the hotel, and I will also apply for some other fundings plus I have a little bit savings, so I should be able to manage quite well economically :) What matters the most is still the work experience, and the fact that the climate is ideal and that I get to practise languages makes it even better! Mostly I'll be speaking English, German and Swedish, but hopefully I'll get to practise some Spanish as well - after all it is a Spanish destination. However, I'll probably have to go to the northern parts of the Island to have a better chance to meet the locals, or at least out of the worst tourist areas..
 
Over and out :)
 
 
 
Follow on Bloglovin
Internship in Tenerife

Kommentera här: