1 month in Tenerife

Jag kan knappt fatta att jag redan varit en månad på Teneriffa, helt sjukt hur snabbt tiden går! Är rädd att 3 månader är alldeles för lite, kommer säkert gråta en skvätt när jag måste lämna detta paradis av sol, värme och trevliga spanjorer ;)
 
Hur som helst, förra veckan har jag mest jobbat och gymmat. I fredags blev det lite partaj och på lördag solbad. Idag började jag även på en spanskakurs som ordnas för praktikanterna här på hotellet, kan vara bra att fräscha upp grammatiken lite eftersom jag inte pluggat spanska på ungefär ett år.. Sent ikväll anländer förresten min mamma och hennes fästman till Teneriffa (de stannar en vecka), så jag får sluta jobbet lite tidigare imorgon (för att ta igen övertid) samt vara ledig resten av veckan :)
 
*******************************************************
 
I can't believe I've already been here one month, the time passes way too fast..! I'm afraid I won't be ready to go home after these 3 months, I will probably be really sad about leaving this sunny paradise and the spaniards.. ;)
 
Anyway, last week I've mostly been working and going to the gym. On friday I was partying a bit and on Saturday I spent most of the day at the beach/by the pool. Today I went to a Spanish course arranged for the interns at the hotel - it might be useful to go through some grammars since I haven't been studying Spanish at all for a year or so.
 
My mum and her fiance arrive in Tenerife tonight (they'll stay for one week), so I'll get a couple of extra days off (Thursday-Sunday). :)
 
 
 
Below some pics of my room, I just realized I haven't showed them yet :) / Nedan några bilder från mitt rum :)
 
 
 
 

Kommentera här: